چگونه می توان با سئو به مخاطبین مناسب دست یافت؟
سئو چیست و چگونه شروع کنیم؟ گام به گام تا صفحه یک گوگل
نقش سئو در محتوا این است که با بهینهسازی محتوای وبسایت، به رتبهبندی بهتر در موتورهای جستجو کمک میکند و باعث جذب ترافیک وبسایت میشود. باید محتوای وبسایت شامل کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با صنعت و فعالیت شرکت باشد. Off Page Seo (سئوی خارج از صفحات) تمام فعالیتهایی است که با هدف ارتقای رتبه صفحات در موتورهای جستجو، خارج از وب سایت انجام میگیرد. یک سایت با بک لینکهای باارزش بیشتر، معمولا رتبه بهتری در مقایسه با وب سایتی مشابه با بک لینکهای کمتر میگیرد. موتورهای جستجو بک لینکها را نشانه محتوای باکیفیت قابل ارجاع و استناد درنظر میگیرند.
برای اینکه بتوانید به موفقیت در این زمینه برسید و استانداردهای گوگل را نیز لحاظ کنید، ابتدا باید با سئو و تمام عوامل تأثیر گذار در آن و همچنین تکنیکها و روشهای مختلف آن به خوبی آشنا شوید. ایندکس کردن مانند ایجاد یک کتابخانه بزرگ است که در آن تمام وبسایتها به طور منظم ذخیره میشوند. برای اینکه یک وبسایت در نتایج جستجو نمایش داده شود، باید ایندکس شده باشد. لینکسازی یکی از مهمترین فاکتورهای سئو است که میتواند باعث افزایش اعتبار و رتبه سایت شما شود. بدون محتوای مناسب، حتی با داشتن ساختار و کلمات کلیدی مناسب نیز نمیتوان به موفقیت در سئو دست یافت.
اگر مطلبی که داریم می نویسیم به مطلب دیگری که قبلا نوشته ایم، ارتباط دارد، به سادگی این دو را به هم لینک می کنیم! این تمرین خوبی است تا بتوانیم به مرور محتواها و صفحههای وبسایت را به هم لینک دهیم که اصطلاح فنی آن لینک سازی یا internal linking است. برای درک بهتر مفهوم سئو بهتر است ابتدا درباره طرز کار موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ یا سایر موتورهای جستجو بدانیم. زبان برنامه نویسی به افراد این اجازه را میدهد تا به زبانی که کامپیوترها متوجه میشوند به آنها دستورالعملها را القا کنند. همانطور که زبانهای زیادی برای ارتباط برقرار کردن بین انسانها وجود دارد مجموعهای از زبانهای برنامه نویسی نیز موجود هستند که برنامه نویسان به کمک آنها با کامپیوتر خود ارتباط برقرار میکنند. در ادامه تعدادی از مهمترین زبانهای برنامه نویسی که در حوزه سئو نیز مورد استفاده قرار میگیرند را برایتان نام برده و در مورد هر کدام از آنها توضیحات مختصری را در اختیارتان قرار میدهیم.
در واقع تمامی فعالیتهایی که خارج از وب سایت شما جهت پیشرفت وب سایت انجام میشود را اف پیچ سئو می گویند. به عنوان مثال همانگونه که در تصویر بالا مشاهده میکنید ما بدون اینکه نام شخصیت هالک را در گوگل سرچ کنیم گوگل متوجه منظور ما شد این کار بدون Semantic Seo یا سئو معنایی غیر ممکن بود. ایندکس کردن به فرآیند سازماندهی و ذخیره اطلاعاتی که توسط رباتها کشف شدهاند، اشاره دارد. در این مرحله، اطلاعات به دست آمده مرتب و آماده میشوند تا بعداً توسط الگوریتمهای مختلف بررسی و رتبهبندی شوند. شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است.
سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر مثل هر صنعت تخصصی دیگری دارای تعاریف، واژگان، اصطلاحات و اختصارات مختص به خود است. برای درک بهتر این اصطلاحات، فهرستی از مفاهیم پایه و رایجی که در زمان اجرا سئو از آنها استفاده میشود به همراه تعاریف و معانی هر کدام برایتان آماده کردهایم که در ادامه در اختیارتان قرار خواهیم داد. اگر وبسایت شما ترافیک بالایی دارد و در حوزهای خاص دارای اعتبار است، برندها ممکن است به شما پیشنهاد همکاری دهند. این همکاریها میتواند به شکل مقالات تبلیغاتی، نقد و بررسی محصولات، یا انتشار مطالب اسپانسرشده باشد. با توجه به اینکه سئو میتواند باعث افزایش ترافیک و جذب مخاطبان هدفمند شود، برندها آمادهاند تا برای دیدهشدن در وبسایتهای پرمخاطب هزینه کنند.
برای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفهای، باید توانایی برقراری ارتباط خوب با مشتریان و همکاران خود را داشته باشید. این مهارت به شما کمک میکند تا بهترین تصمیمات را برای بهینهسازی سایتهای مختلف بگیرید و در مذاکرات با مشتریان و همکاران به نتایج مطلوب برسید. کلمات کلیدی کوتاهتر معمولا حجم جستجوی بالاتری هم دارند؛ به این معنی که گرفتن رتبه آنها هم سختتر است. مزیت این کلمات کلیدی هم این است که میتوانید مخاطبانی که دقیقا به دنبال محتوای شما هستند را هدف قرار دهید. کلمه کلیدی دقیقا همان چیزی است که کاربران در کادر مخصوص موتورهای جستجو تایپ میکنند.
سیگنالهای اجتماعی بهطور غیرمستقیم میتوانند بر این معیار تأثیر بگذارند. وقتی تعاملات اجتماعی یک محتوا بالا باشد، احتمال دیده شدن و دریافت بکلینکهای طبیعی نیز افزایش پیدا میکند. از آنجایی که بکلینک یکی از فاکتورهای کلیدی در تعیین اعتبار دامنه هست، تعامل بالا در شبکههای اجتماعی میتواند به بهبود این شاخص کمک کند. البته باید توجه داشت که سیگنالهای اجتماعی مستقیماً در محاسبه اعتبار دامنه تأثیر ندارند، اما اثرات ثانویه آنها میتواند نقش مهمی در افزایش اعتبار سایت داشته باشد. اما آیا میدانید که تعامل کاربران با محتوای شما در شبکههای اجتماعی میتواند تأثیر مستقیمی بر رتبهبندی سایت شما در موتورهای جستجو داشته باشد؟ این تأثیر به مفهومی به نام سوشال سیگنال (Social Signal) مربوط میشود. در این مقاله، به طور جامع بررسی میکنیم که سوشال سیگنال چیست، چگونه عمل میکند، و چطور میتوان از آن برای بهبود جایگاه سایت در نتایج موتورهای جستجو بهرهبرداری کرد؛ لطفاً تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.
با بررسی اینکه رقبای شما چه کسانی را هدف قرار می دهند و چگونه با آنها ارتباط برقرار می کنند، می توانید فرصت های جدیدی برای جذب مشتری هدف فروش پیدا کنید. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که یک بخش خاص از بازار توسط رقبا نادیده گرفته شده است، و شما می توانید از این فرصت برای ورود به بازار و ایجاد یک مزیت رقابتی استفاده کنید. بهطورکلی، داشتن یک استراتژی واضح سئو و اجرا شده برای بهبود تجربه کاربری سایت، هدایت ترافیک هدفمندتر، هدایت بهتر مشتری در قیف فروش و در نهایت دستیابی به اهداف تجاری شما ضروری است. طراحی استراتژی سئو یعنی با استفاده بهینه از منابعی که در اختیار داریم و شناخت رقبا و مخاطب، به بهترین جایگاه ممکن در گوگل برسیم. استراتژی از جنس نه گفتن است، در واقع باید بدانیم که برای رسیدن به هدف چه کارهایی را باید انجام دهیم و چه کارهایی را نباید انجام دهیم.
زیرا استفاده از روشهای غیر اخلاقی سئو در آن زمان برای ارتقاء رتبه سایت یا دستیابی به رتبههای مناسب در صفحه نتایج موتورهای جستجو کاری تضمین شده محسوب میشد. در دنیای دیجیتال امروز، کسبوکارها به شدت به دیدهشدن در فضای آنلاین نیاز دارند. یکی از مهمترین ابزارها برای رسیدن به این هدف، سئو (SEO) یا بهینهسازی موتورهای جستجو است. اما سئو دقیقا به چه مفهوم است و چگونه میتوان با استفاده از آن به درآمدهای کلان دست یافت؟ در این مقاله، به بررسی دقیق این مفاهیم خواهیم پرداخت و راههایی برای کسب درآمد از طریق سئو معرفی خواهیم کرد. اگر بودجه کم و زمان زیادی دارید، بدترین کاری که میتوانید انجام دهید، رجوع به مراکز ارائه دهنده خدمات سئوی کارنابلد و غیرحرفهای است. اگر به بهبود سئوی سایت خود علاقهمندید، اما نمیتوانید از خدمات سئوی مشاوران و مراکز عالی رتبه بهره ببرید، نگران نباشید.
داشتن رتبه صفحه بالاتر به این معناست که شما میتوانید مرجع مناسبی برای کاربران باشید. متا تگ، بخشی از کد HTML است که اطلاعاتی درباره صفحه و محتوای آن را به موتورهای جستجو ارائه میدهد. این اطلاعات شامل عنوان صفحه، توضیحات مختصر درباره محتوای صفحه، کلمات کلیدی و نوع محتوا (ویدئو یا مقاله) میشود. استفاده از کلمه کلیدی مناسب در عنوانها و متن میتواند به بهبود رتبه صفحه شما کمک کند. توزیع کلمات کلیدی باید بگونهای باشد که هم گوگل کلید واژه مورد نظر محتوای شما را متوجه شود و هم اینکه خوانایی آن برای کاربر جذاب باشد و از خواندن آن لذت ببرد.
لینک سازی، یکی از مهمترین و کلیدیترین فاکتورها در سئو و بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو به شمار میرود. این فرآیند شامل دریافت بک لینک از سایر وبسایتهای معتبر و مرتبط به صفحه یا صفحات وبسایت شما میشود. این روشها شامل استفاده از کلمات کلیدی به طور معقول، تولید محتوای ارزشمند و منحصربهفرد، ایجاد لینکهای با کیفیت و استفاده از تکنیکهای سئو قانونی همچون بهینهسازی عنوان و توضیحات صفحات و استفاده از کلمات کلیدی مناسب است. شما میتوانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن کلمه کلیدی مناسب استفاده کنید. سئو خارجی (Off-Page SEO) به مجموعهای از اقداماتی گفته میشود که برای بهینهسازی صفحات وب در خارج از سایت انجام میشود تا رتبه آن سایت در موتورهای جستجو، به خصوص گوگل، افزایش یابد.
با هم میتوانیم زندگی شما را دگرگون کنیم و شما را به یک سئو کار موفق و حرفهای تبدیل کنیم. این مکالمهها باعث شد تا اعتبار بیشتری در میان خانوادهام در میان خانواده و فامیل بدست آورم. آنها به تدریج علاقهمند شدند که بیشتر در مورد شغل من بدانند و چگونه میتوانند خودشان و فرزندانشان نیز در این حوزه فعالیت کنند. شرکتها اغلب به دنبال کارآموزانی هستند که به آنها در پروژههای سئو کمک کنند. باید همیشه صفحات سایت خودتان را با اطلاعات تازه و مرتبط آپدیت کنید، همه اینها هم به معنی آدرس صفحهای ماندگار است. یک چیزی را فراموش نکنیم، الگوریتم های گوگل روز به روز باهوشتر میشوند و میتوانند استفاده بیش از حد از کلمههای کلیدی را تشخیص دهند.
بعد از گسترش و پیشرفت موتورهای جستجوگر و فضای اینترنت، سئو برای دیده شدن بیشتر وبسایت ها کار خود را آغاز کرد. با گسترش و توسعه رتبه بندی صفحات وب سایت به وسیله موتورهای جستجوگر جدید، سئوکاران و متخصصین این حوزه به دنبال راهکارهایی برای تأثیر پذیری بیشتر در رتبه بندی موتورهای جستجو با کمک گرفتن از روشهای اخلاقی یا غیر اخلاقی بودند. اما با گذشت زمان و با رشد و پیشرفت مداوم فضای اینترنت، موتورهای جستجوی جدیدتری روی کار آمدند که از الگوریتمهای پیچیدهتری برای رتبه بندی وب سایتها استفاده میکردند. اینکه وبسایت شما عملکرد مناسبتری طبق استانداردهای موتورهای جستجوگر داشته باشد و همچنین بازدیدکنندگان و کاربران بیشتری را به خود جذب کند باید از سئو استفاده کند. فاکتورها و معیارهای بسیار زیادی برای سئو یک سایت وجود دارد که کاربران میتوانند از آنها استفاده کنند.
بخش بندی بازار به شما کمک میکند تا بازار کلی خود را به گروه های کوچک تر و همگن تر تقسیم کنید. این گروهها بر اساس ویژگیهای مشترکی مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، درآمد، سبک زندگی و نیازهای خاص دسته بندی می شوند. هدف این است که به جای تلاش برای جلب توجه همه، بر روی گروه هایی متمرکز شویم که احتمال بیشتری دارد به محصولات یا خدمات ما علاقه مند باشند. یکی از رایج ترین ترفندها که توسط اغلب مدیران سایت مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از اعداد در انتخاب عنوان مقاله است. طبق آمار، مقالاتی که در عنوان آنها از اعداد استفاده شده است، بیشتر از سایر مقالات باعث افزایش نرخ کلیک سایت می شوند. فرض کنید خودتان به عنوان مدیر سایت، پرسش مورد نظر خود را در گوگل جستجو می کنید.
انتخاب عنوان جذاب برای محتوا و یا حتی برای یک محصول، باعث افزایش شانس کلیک کاربر روی لینک سایت و در نتیجه آن، جذب مخاطب در وب سایت می شود. اما اگر عنوان مقاله با محتوای آن در تناقض باشد، فرد در اواسط و یا حتی در ابتدای مطالعه مقاله، دلسرد شده و از سایت خارج می شود. محتوای مقاله باید با عنوان آن در تناسب باشد که کاربر به یک مشتری و یا بازدیدکننده دائمی تبدیل شود. بله، میتوان با تمرکز بر فعالیتهای تأثیرگذار مانند تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا و بهینهسازی درون صفحه، یک استراتژی سئو مؤثر را با بودجه محدود پیادهسازی کرد. برای بهتر بودن از رقبا، باید تصمیم بگیریم که در کدام زمین بازی کنیم (روی کدام کلمات کلیدی فعالیت کنیم) و چگونه نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنیم. برای کسب رتبههای بالای گوگل و بدست آوردن جایگاه صفر گوگل یا رتبه اول گوگل قرار نیست که در همه چیز عالی باشیم، بلکه باید بهتر از رقبا باشیم.
بسیاری از سئوکارها از نرمافزارها و ابزارهای بهخصوصی برای یافتن این کلمات کلیدی بهتر کمک میگیرند. از لحاظ فنی وجود متن کم نسبت به کدهای یک صفحه موجب میشود که کرالر های موتورهای جستجوی نظیر گوگل در زمان ارزیابی و بررسی محتوا و ماهیت صفحات وب سایت شما اطلاعات کافی و مناسبی را به دست نیاورند. با توجه به این دو روش که از آنها نام برده شد موتورهای جستجو نمیتوانند Orphan Page را به وسیله لینکها پیدا کنند و در نتیجه این صفحات ایندکس نشده باقی میمانند و هیچ وقت به صفحات نتایج موتور جستجو نشان داده نمیشوند. به این صورت که اگر اینگونه صفحات در نقشه سایت شما لیست شده باشند میتوانند یک مشکل جدی برای سئو وب سایت شما محسوب شوند. تمام این کارها باعث میشود تا از کاهش رتبه وب سایت شما در نتایج صفحات جستجو جلوگیری شود.
به همین دلیل، سئو برای هر کسب و کار آنلاین الزامی است و باید به صورت جدی پیگیری شود. به بیان دیگر هر عنصر بصری که کاربر در یک وبسایت با آن مواجه میشود و با آن در ارتباط است در دسته UI Design قرار دارد. برای جواب دادن به این سؤال بهتر است که خود را به جای گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر بگذارید. اما بیشتر کاربران و بازدیدکنندگان این سایت تنها فقط ۵ ثانیه در این سایت میمانند و بعد از آن این سایت را ترک میکنند. در نتیجه ما این سایت را در لیست نتایج به عنوان نتیجه برتر قرار نمیدهیم.
بدون یک استراتژی سئوی مشخص، تعیین اینکه از کدام تاکتیکها استفاده کنید و چگونه عملکرد سایت خود را اندازهگیری کنید، میتواند دشوار باشد. یک استراتژی موثر سئو به شما کمک میکند تا روی مهمترین جنبههای سئو، مانند تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا، بهینهسازی داخلی صفحات، ساخت لینک و نظارت و تجزیه و تحلیل عملکرد خود تمرکز کنید. کسبوکارها برای بهرهگیری از سیگنالهای اجتماعی در سئو، باید بر تولید محتوای باکیفیت و جذاب تمرکز کنند که برای مخاطبان هدفشان ارزشمند باشد. این محتوا میتواند شامل مقالات آموزشی، ویدیوهای جذاب، اینفوگرافیکها و سایر فرمتهایی باشد که کاربران را به اشتراکگذاری و تعامل ترغیب میکنند. تعامل فعال با کاربران در شبکههای اجتماعی، پاسخ دادن به نظرات و شرکت در گفتگوهای مرتبط نیز میتواند میزان تعاملات اجتماعی را افزایش دهد. همچنین، اضافه کردن دکمههای اشتراکگذاری در وبسایت، فرآیند انتشار محتوا را برای کاربران آسانتر کرده و تعامل اجتماعی را تقویت میکند.
۷۰ تا ۸۰ درصد افرادی که در موتورهای جستجو سرچ میکنند به تبلیغات و لینکهایی که به وسیله موتورهای جستجوگر به آنها نمایش داده میشود، توجهی نمیکنند. در مجموع، سئو به عنوان یک روش بازاریابی کارآمد و مقرونبهصرفه، مزایای متعددی برای کسبوکارها به ارمغان میآورد. از جمله این مزایا میتوان به افزایش ترافیک و بازدید وبسایت، جذب مشتریان بالقوه، افزایش فروش و سود، و در نهایت ارتقای برند و اعتبار کسبوکار اشاره کرد. بسیاری از مواقع سئوکاران از عدم اطلاعات و دانش افراد استفاده میکنند و پروسه سئو را برای دریافت مبلغ بیشتر به تعویق میاندازند. همیشه تلاش کنید حتی اگر سئو سایت خود را به افراد دیگر میسپارید، اطلاعات متوسطی در زمینه سئو داشته باشید تا از پروسه سئو سایت خود به طور کامل آگاه باشید.
در واقع تمام کلمات کلیدی طولانی شما نهایتا یک خوشه را پیرامون موضوع یک ستون به وجود میآورند. سئوی محلی کمک میکند کسبوکار شما در جستجوهای محلی، مثل «کافه نزدیک من»، بیشتر دیده شود. بهطور ساده، سئوی محلی باعث میشود مشتری بیشتری جذب کنید و فروشتان بیشتر شود. پس از یادگیری تمامی مهارتهای لازم برای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفهای، میتوانید به فکر راهاندازی کسبوکار خود به عنوان یک مشاوره سئو بیفتید. شروع کسبوکار به عنوان مشاور سئو میتواند شامل ارائه خدمات بهینهسازی سایت، تولید محتوا، بررسی رقابت و تحلیل عملکرد وبسایتها باشد. برای موفقیت در این حوزه، باید توانایی ارتباط برقرار کردن با مشتریان و تشخیص نیازهای آنها را داشته باشید.
از کلمات کلیدی مرتبط با منطقه جغرافیایی خود استفاده کنید تا شانس دیده شدن در جستجوهای محلی را افزایش دهید. اما دقت کنید که توضیحات طبیعی باشد و از پر کردن غیرمنطقی کلمات کلیدی خودداری کنید. ابتدا کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکارتان را پیدا کنید که افراد برای جستجوی محصولات یا خدمات محلی استفاده میکنند. از ابزارهایی مانند Google Autocomplete و Google Keyword Planner برای شناسایی این کلمات استفاده کنید. اگرچه مکان کسبوکار شما چیزی نیست که بهراحتی تغییر کند، اما میتوانید صفحات محلی اختصاصی برای مناطق مختلف طراحی کنید و از کلمات کلیدی مکانمحور استفاده کنید تا شانس دیده شدن را افزایش دهید. یکی دیگر از بحثهای رایج در تحلیل سئو سایتها، طبقهبندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است.
محتوای سایت باید باکیفیت و جذاب باشد تا مخاطبان با سایت شما ارتباط برقرار کنند. تولید محتوا میتواند شامل قالبهای مختلفی مانند پستهای وبلاگ، اینفوگرافیک، ویدئو یا پادکست باشد. هر محتوایی که ایجاد میکنید باید برای سئو بهینهسازی شده و برای جذب، اطلاعرسانی و جذب مخاطب طراحی شود. به یاد داشته باشید، در حوزه سئو، محتوا پادشاه است و یک قطعه به خوبی ساخته شده میتواند بهعنوان ابزاری قدرتمند برای جذب مخاطب عمل کند. شروع تدوین استراتژی سئو بدون اهداف مشخص مانند شروع یک سفر جادهای بدون نقشه است. بهینهسازی موتورهای جستجو یا SEO، چیزی بیش از یک کلمه رایج در دنیای بازاریابی دیجیتال است.
تدوین استراتژی سئو، یک رویکرد مهم برای هدایت مشتریان به وبسایت شما در این بازار بزرگ دیجیتال است. با آموزش تدوین استراتژی سئو، میتوانید مزیت رقابتی به دست آورید و ترافیک را از رقبای خود دور کنید و به سمت وبسایت خود بکشید. این مقاله شما را در طراحی یک استراتژی مؤثر سئو برای دیدهشدن در دنیای دیجیتال راهنمایی میکند. سئو یعنی بهینهسازی موتور جستجو که به اختصار Search Engine Optimization نیز معروف است. در این راستا، باید با مفاهیم مهمی مانند کلمات کلیدی، بک لینکها، متا تگها و… آشنا شوید. در ضمن، کلمههای کلیدی کاملا واضح و بامعنی را در آدرس صفحه خود به کار ببرید.
پایگاه داده یا دیتابیس موتورهای جستجو با نام Indexing نیز شناخته میشود. ایندکسها از اطلاعاتی که موتورهای جستجو از وب سایتهای مختلف جمع آوری کردهاند تشکیل میشود. اگر محتوای وب سایتی در ایندکس موتورهای جستجو یافت نشود کاربران نمیتوانند به صفحات این وبسایت دسترسی داشته باشند و یا حتی آن را پیدا کنند. ایندکس کردن به طور کلی به فرایندی گفته میشود که در طی آن صفحات سایت به نتایج موتورهای جستجو اضافه میشود. به بیان دیگر بازاریابی محتوا یعنی تولید یک محتوای مفید، کارآمد و مرتبط برای کاربران و مخاطبان وب سایت شما.
این اصطلاح مخفف عبارت Social Media Marketing است که در لغت به معنای بازاریابی و مارکتینگ در شبکههای اجتماعی و مجازی میباشد. در واقع تمام فعالیتهایی که شما در شبکههای مجازی و اجتماعی انجام میدهید و باعث جذب کاربر و بیشتر دیده شدن وب سایت شما میشوند را شامل میشود. مانند تبلیغاتی که در یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین انجام میدهید. این اصطلاح مخفف عبارت Human Experience Optimization میباشد که در لغت به معنای بهینه سازی تجربه انسانی میباشد. به عبارت دیگر این اصطلاح به این موضوع اشاره دارد که ظاهر وب سایت شما برای کاربران و بازدیدکنندگان مناسب بوده و آنها را دچار سردرگمی نکند.
اگر در این دوره وبسایت شما بتواند ورودی و ترافیک مناسبی دریافت کند و بانس ریت پایینی داشته باشند امکان دارد که بعد از تمام شدن این دوره افت کمی در رتبه بندی موتورهای جستجو داشته باشد. اما در مقابل اگر وبسایت شما بانس ریت بالا و ترافیک ورودی پایینی داشته باشد با افت رتبه بسیار شدیدی در پایان دوره مواجه میشود. موتورهای جستجو مانند گوگل نتایج بدست آمده را طبق الگوریتمهای خاصی در یک لیست قرار میدهند. امروزه موتورهای جستجوگر بسیار زیادی مانند یاهو، بینگ و گوگل وجود دارند که شناخته شدهترین آنها گوگل است. استفاده از ابزارهای تحلیلی برای جمعآوری و بررسی دادههای مربوط به مشتریان، بسیار حائز اهمیت است. ابزارهایی مانند Google Analytics، CRM و پلتفرمهای شبکههای اجتماعی به شما امکان میدهند تا رفتار مشتریان خود را به دقت رصد کنید و اطلاعات ارزشمندی در مورد علایق، ترجیحات و الگوهای خرید آنها به دست آورید.
هر چه نرخ پرش سایت یا Bounce Rate کمتر باشد ما میتوانیم با خیالی آسودهتر رتبه بهتری برای سایت بدست بیاوریم. خوب برای آشنایی بیشتر با هربخش، جداگانه هرگام را با هم بررسی میکنیم تا بدانیم شامل چه عملیات و اقداماتی میشود و در نهایت چه توقعی میتوان بعد از برداشتن هرگام داشت. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. برای تدوین برنامه عملی استراتژیک می توان از ابزارهای طراحی استراتژی مثل جدول SWOT استفاده کرد. از هر ابزاری که استفاده کنیم، نهایتا لازم داریم که یک برنامه مشخص عملی و زمان بندی شده داشته باشیم که طبق آن برنامه بتوانیم به هدف مورد نظر برسیم.
وکلا و دفاتر حقوقی که به مشتریان محلی خدمات ارائه میدهند، میتوانند از سئو محلی برای جذب افراد جستجوگر عبارات مثل وکیل امور خانواده در شیراز استفاده کنند. کسبوکارهایی مانند لولهکشها، برقکارها، تعمیرکاران لوازم خانگی و شرکتهای خدمات نظافت اغلب مشتریان محلی دارند. استفاده از سئو محلی باعث میشود مشتریان به راحتی این خدمات را پیدا کنند. این اطلاعات میتوانند در صفحه تماس با ما، فوتر سایت یا بیانیههای خبری درج شوند. این ابزار به شما امکان میدهد پروفایل Google Business را بهینه کرده و اطلاعات کسبوکار را در بیش از 150 دایرکتوری محلی فهرست کنید. شرکت در رویدادهای محلی یا حمایت از آنها میتواند فرصتهای خوبی برای لینکسازی باشد.
شما میتوانید به عنوان یک مشاور یا مجری سئو، به کسبوکارها کمک کنید تا با بهینهسازی سایت خود، به نتایج بهتری در موتورهای جستجو دست یابند و در مقابل از آنها هزینه دریافت کنید. سئو، مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینهسازی موتورهای جستجو است. به عبارت ساده، سئو مجموعهای از تکنیکها و استراتژیها است که به کار میروند تا یک وبسایت یا صفحه وب در نتایج جستجوی موتورهای جستجو (مانند گوگل) در جایگاه بهتری قرار گیرد. هرچه رتبه یک وبسایت در نتایج جستجو بالاتر باشد، احتمال کلیک کاربران بر روی آن بیشتر است. می توان گفت هدف اولیه تمامی سایت های اینترنتی، کسب رتبه برتر در نتایج موتورهای جستجو به ویژه گوگل از طریق افزایش و بهبود سئو سایت است.
در این راستا روشهایی وجود دارد که سئوکاران برای بهینهسازی وبسایت خود انجام میدهند که شامل بهینهسازی کلمات کلیدی، بهینهسازی ساختار وبسایت، ایجاد محتوای مناسب، بهینهسازی تصاویر و ویدئوها و …است. Redirect به عنوان یک راه حل برای هدایت کاربران و موتورهای جستجو به یک آدرس متفاوت نسبت به چیزی که درخواست کرده بودند، شناخته می شود. به بیان دیگر از این راهکار هنگامی اتفاق میافتد که شخصی تصمیم داشته باشد صفحه خاصی را باز کند اما به صفحهای دیگر هدایت میشود. بیشتر در مواقعی این اتفاق میافتد که صاحب یا مدیر سایت صفحهای را در وب سایت خود حذف کرده باشد. در این زمان است که با کمک گرفتن از Redirect تلاش میکند تا کرالرهای موتورهای جستجو و همچنین بازدیدکنندگان وب سایت را به صفحهای که مرتبط با موضوع سرچ شده آنها است، منتقل کند. کلماتی مانند (برای، از، در، بر، به، و با) که به تنهایی معنا و مفهومی ندارند، در نتایج جستجوی کاربران تأثیر چندانی نمیگذارند و توسط موتورهای جستجوگر نادیده گرفته میشوند.
اما در طولانی مدت فواید سئو و بهینه سازی وب سایت موجب میشود تا رتبه مناسبتری در صفحات نتایج جستجو برای وبسایت به دست بیاید و همچنین کاربران و بازدید کنندگان بیشتری را به کسب کند. کلمات کلیدی، دروازهای به سوی اطلاعات مورد نظر کاربران در موتورهای جستجو هستند و انتخاب درست آنها کلید موفقیت در سئو و بهینهسازی وبسایت خواهد بود. شما باید کلماتی را برگزینید که حجم جستجوی بالایی داشته باشند و همچنین ارتباط مستقیمی با کسب و کارتان داشته باشند. با انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی، مسیر را برای جذب مخاطبان و افزایش ترافیک وبسایت خود هموار خواهید کرد. سئو (SEO) یا بهینهسازی موتورهای جستجو، یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک وبسایت است. با تدوین یک استراتژی قوی، میتوان ترافیک هدفمند و ارگانیک را به سایت جذب کرد.
در دنیای دیجیتال امروزی، رقابت برای جلب توجه کاربران اینترنت به شدت افزایش یافته است و حضور موثر در نتایج موتورهای جستجو به یکی از مهمترین عوامل موفقیت کسبوکارهای آنلاین تبدیل شده است. سئو به کسبوکارها کمک میکند تا محتوای خود را به گونهای ارائه دهند که هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران جذاب و مفید باشد. عبارت Zombie Pages یا صفحات زامبی بیشتر به صفحاتی از یک وب سایت گفته میشود که نه زندهاند نه مرده. به بیان دیگر این صفحات محتوای جالبی ندارند و به طور کلی کاربران را به خود جذب نمیکنند. این گونه پیج ها هیچ ارزشی برای موتورهای جستجو و همچنین کاربران آن ندارند و تنها ساخته شدهاند؛ به این دلیل که زمانی فردی تصمیم داشت تا روی یک کلمه کلیدی خاص رتبهای به دست بیاورد اما اینطور نشد. موضوعاتی که توسط کاربران در موتورهای جستجو سرچ میشوند همان عبارتها و کلید واژههایی هستند که به وسیلهٔ کاربران در فرم جستجو تایپ میشوند.
استراتژی سئو سایت باید بر تحقیق کلمات کلیدی، بهینهسازی محتوا، لینک سازی داخلی و خارجی، بهبود سرعت بارگذاری صفحات و موارد دیگر متمرکز شود. در این مقاله به آموزش تدوین استراتژی سئو میپردازیم و توضیح خواهیم داد که چگونه میتوانید برای وبسایت خود یک استراتژی جامع تدوین کنید. این کار تنها بر تکیه بر سه عمل اصلی دارد که شامل Technical SEO ،on Page Seo ،Off Page Seo می شود. Technical SEO بهبود جنبههای فنی و تکنیکی یک وب سایت به منظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو است. با این کار به موتورهای جستجو کمک میکنید تا راحتتر به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و آن را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/